Tyto webové stránky používají soubory cookie, aby zajistily nejlepší možný zážitek při návštěvě webových stránek. Další informace najdete v našich zásadách ochrany osobních údajů. Chcete-li souhlasit s používáním druhotných souborů cookie, klikněte na tlačítko "Souhlasím"
OpustitSouhlasím
Jak pomohlo cestovní pojištění od Allianz v bavorských Alpách
Pan Tomáš, vášnivý turista s duší dobrodruha, se dlouho těšil na svou dovolenou v Bavorských Alpách. Hory ho lákaly svou majestátností a slibovaly nezapomenutelné zážitky.
Před odjezdem si Tomáš sjednal cestovní pojištění u Allianz, pro jistotu, i když doufal, že ho nebude potřebovat. „Člověk nikdy neví,“ říkal si.
Jeho první dny v Alpách byly jako z pohádky. Slunce svítilo, horské stezky byly perfektně upravené a Tomáš si užíval každý krok.
Fotil si malebné krajinky, dýchal čerstvý horský vzduch a cítil se naprosto svobodně. Jednoho odpoledne se vydal na náročnější túru k horskému jezeru Königssee. Cesta vedla strmým svahem a vyžadovala dobrou fyzickou kondici. Tomáš byl zkušený turista, ale i tak dbal zvýšené opatrnosti.
Při sestupu z kopce se ale stalo neštěstí. Na úzké kamenité stezce Tomáš uklouzl na uvolněném kameni a ošklivě si vyvrtl kotník. Bolest byla ostrá a Tomáš věděl, že nemůže dál. Zkoušel se postavit, ale kotník ho neunesl. S obavami se rozhlédl kolem sebe. Byl v odlehlé části hor a široko daleko neviděl ani živáčka.
Pomoc od pojišťovny Allianz
S pomocí mobilního telefonu, který naštěstí měl s sebou a který měl ještě signál, se mu podařilo zavolat horskou službu. Operátor s ním zůstal na lince a uklidňoval ho. Zároveň mu poradil, ať si zavolá asistenční službu Allianz, jejíž číslo našel v pojistných dokumentech. Tomáš poslechl a zavolal na asistenční linku. Tam mu operátor potvrdil platnost jeho pojištění a slíbil mu okamžitou pomoc.
Netrvalo dlouho a na místě se objevili záchranáři horské služby. Ošetřili Tomášův kotník a snesli ho na nosítkách do údolí. Tam už čekala sanitka, která ho odvezla do nejbližší nemocnice. V nemocnici se o Tomáše postarali s veškerou péčí. Kotník mu zafixovali a doporučili mu klid na lůžku.
Mezitím asistenční služba Allianz aktivně řešila veškeré administrativní záležitosti. Zajistili komunikaci s nemocnicí, uhradili veškeré náklady na ošetření a hospitalizaci a dokonce se postarali o převoz Tomášových věcí z horské chaty do nemocnice. Tomáš byl vděčný za takovou pomoc. Věděl, že bez cestovního pojištění by se ocitl ve velmi nepříjemné situaci.
Po několika dnech strávených v nemocnici se Tomáš cítil lépe a mohl být propuštěn. Allianz mu zajistil ubytování v hotelu, kde mohl v klidu rehabilitovat.
Dokonce mu zorganizovali i předčasný návrat do České republiky, včetně asistence na letišti.
Po návratu domů Tomáš s úlevou konstatoval, že díky cestovnímu pojištění od Allianz se jeho nepříjemná zkušenost v Bavorských Alpách obešla bez větších komplikací. Uvědomil si, jak důležité je mít sjednané cestovní pojištění, a už nikdy na něj nezapomněl. Jeho příběh se stal varováním i pro jeho přátele a rodinu, kteří si uvědomili, že i drobná nehoda v zahraničí může mít velké finanční a organizační dopady.
Díky Allianz se ale Tomáš mohl soustředit na své uzdravení a v klidu se vrátit domů. A i když na Bavorské Alpy bude vzpomínat s jistým respektem, ví, že se tam jednou vrátí, tentokrát už s dvojnásobnou jistotou – s pevnou obuví a s platným cestovním pojištěním od Allianz.